Thema kerstmis: ken de getallen

Na een bezoekje aan de action had ik weer een nieuw idee binnen het thema kerstmis. Ik kocht er kleine wasknijpers met een kerstfiguur op (sneeuwman, kerstman, rendier, kerstbal en ster). Daarna ging ik aan de slag met deze wasknijpertjes.

Ik tekende een slee en kleurde deze in. Na het plastificeren van de sleeën maakte ik de opdrachtkaarten. Deze kaarten bestaan uit foto’s van de verschillende wasknijpers en het aantal (getal en getalbeeld). Het is de bedoeling dat de kinderen één kaartje nemen en dan de juiste hoeveelheid op hun slee zetten. Dit door fijn motorisch te werk te gaan met de wasknijpers. Dit spelletje kan eenvoudiger of moeilijker gemaakt worden door de aantal de verlagen of te verhogen.

Hier een foto van mijn kerstspel:

Naamloos.png

Geef een reactie

