Thema sinterklaas: Rijmen met de sint

Hier ben ik weer! Ja, het is al even geleden maar ik ben met heel wat nieuwe dingen bezig. Vandaag maakte ik een rijmspel voor de oudste kleuters binnen het thema ‘Sinterklaas en zwarte piet’. Door het vele opzoeken en rondneuzen op pinterest kwam ik al heel wat leuke ideeën tegen. Eén daarvan was dus dit rijmspel. Ik nam het idee over maar maakte er mijn eigen versie van.

Hoe gaat het spel?

Alle kaartje met de prenten gaan in een zakje. Daarna gaat één kleuter draaien aan het rad en neemt een kaartje uit de zak. Als het kaartje uit de zak rijmt op het woord dat gedraaid werd mag de kleuter het kaartje bijhouden. Klopt het rijmwoord niet, dan moet het kaartje opnieuw in de zak. Het is de bedoeling dat de kinderen zoveel mogelijk kaartje behalen maar het allerbelangrijkste is het RIJMEN!

De rijmwoorden zijn:

Sinterklaas: kaas – speculaas – vaas

paard: staart – taart – baard – zwaard

zak: dak – tak – badpak -slak

stoomboot: rood – muzieknoot – brood – noot – poot

12179306_10153737612982375_939365135_n

Geef een reactie

