Thema herfst: noten sorteren

Vorige week had ik het idee om even naar het bos te gaan en er samen met een vriendin een wandeling te maken.Tijdens het wandelen zocht ik naar allerlei typische materialen die in de herfst vaak naar voor komen. Zo begon ik eikeltjes, tamme kastanjes, bolsters, bladeren en nog zoveel meer op te rapen. Ik nam ze mee naar huis en ging op zoek naar leuke ideeën. Op pinterest vond ik heel wat leuke activiteiten. Ik nam mijn eikeltjes erbij en ging op zoek naar verschillende informatiebronnen die me wat meer uitleg gaven over het schilderen van eikeltjes. Belangrijk was dat ik de eikeltjes eerst in de oven stak voor enkele uren zodat ze volledig proper waren. Daarna kon ik meteen aan het schilderen beginnen:

12067851_10153706524002375_414290961_n

Het viel me op dat er heel wat lagen nodig waren om mijn eikels een mooi kleur te geven. Vooral bij de kleuren rood en geel had ik wat meer geduld nodig. Na heel wat lagen acrylverf was ik eindelijk tevreden. Daarna nog 2 lagen vernis en mijn wiskundig spelletjes was bijna klaar. Natuurlijk mocht ik de napjes niet vergeten (dit zijn de ‘hoedjes’ van de eikels). De napjes bevestigde ik op de eikels met mijn lijmpistool. Na het drogen van de lijm was mijn herfstspel volledig af! Nu kunnen de kinderen tijdens het thema ‘herfst’ de gekleurde eikels sorteren per kleur. 🙂

12083927_10153706523512375_1699406066_n

Geef een reactie

