Weekkalender maken..

Wanneer ik thuis zit te wachten op een telefoontje van de scholen probeer ik me nuttig te maken. Zo had ik het project om een weekkalender in elkaar te knutselen. Ik bracht een bezoekje aan verschillende websites en winkel en in de Wibra had ik mijn oog laten vallen op vogelhuisjes. Helaas hadden ze er maar vijf meer, maar toch nam ik ze mee. Ze kosten maar € 0,89 per vogelhuisje. Ik schilderde de huisjes telkens in een andere kleur en drukte afbeeldingen per dag af. Deze afbeeldingen zijn afkomstig uit het een gedichtje:

56b47711e64200607e939643b30161f5Daarna zocht ik naar een leuke plank om mijn vogelhuisjes op te kunnen hangen. Eén van de platen van een oude bureau kon ik hier goed voor gebruiken. Ik kleefde de huisjes met secondegel aan het bord. Daarna kocht ik magneetband in de AVA en maakte weerkaartjes. Zo kunnen de kinderen uit de klas elke dag bepalen welk weer het is en kunnen ze op het einde van de week terugblikken op het weer van de volledige week. Zoals je kan zien op de foto ben ik nog op zoek naar een leuk idee om mijn zaterdag en zondag weer te geven, alle ideeën zijn welkom! 🙂

IMG_2469

Geef een reactie

