De verteltas!

Tijdens mijn opleiding kleuteronderwijs in de VIVES te Tielt kreeg ik de opdracht om een verteltas te maken. Ik begon meteen leuke dingen op te zoeken en bleef haken bij het thema ‘lieveheersbeestjes’. Eerst ging ik op zoek naar een hoofdverhaal en een nevenverhaal. Het hoofdverhaal werd ‘Superbeesje is al onderweg’ en als nevenverhaal ‘Wat het lieveheerstbeestje hoorde’. Verder zaten er in de tas nog enkele leuke spelletjes, een schriftje voor de ouders, een informatieboek over lieveheersbeestjes en vingerpopjes waarmee ze het hoofdverhaal konden naspelen. De tas maakte ik van een oude chirotas en versierde het met lieveheersbeestjes en bladeren.

verteltasIMG_2471

Geef een reactie

